loading...

تولید و پخش مصالح ساختمانی مانامستر

یکی از موانع مهمی که شرکت‌ها در راه نفوذ به بازار روسیه با آن روبرو هستند، فرهنگ و آداب تجاری بسیار متفاوت از اروپای غربی است.

بازدید : 34
سه شنبه 3 مرداد 1402 زمان : 10:04

بیشتر محصولات مصرفی که روس‌ها خریداری می‌کنند آلمانی هستند و بنابراین آنها به معامله با اتحادیه اروپا و واردات بسیاری از محصولات عادت کرده‌اند. بسیاری از خرده فروشان نیز آلمانی یا فرانسوی هستند و بنابراین کار چندان دشواری نیست. اگر بتوانید به روسیه نفوذ جدی داشته باشید، بازار بسیار بزرگی برای رفتن دارید.

اقتصاد روسیه عمدتاً از طریق مواد معدنی، نفت و گاز به سرعت در حال رشد است. این به اقتصاد گسترده تر تغذیه می شود. اما روسیه بازار بالغی نیست و مدت زیادی است که در این بازار حضور نداشته است. بنابراین، فرصت‌هایی برای معرفی محصولات جدید و مهم وجود دارد. صادرات کاشی و سرامیک به روسیه یکی از این فرصت هاست که تولید و پخش مصالح ساختمانی مانامستر نیز به آن توجه دارد.

نکات مهم برای صادرات به روسیه

یکی از موانع مهمی که شرکت‌ها در راه نفوذ به بازار روسیه با آن روبرو هستند، فرهنگ و آداب تجاری بسیار متفاوت از اروپای غربی است. هنوز هم لازم است زمانی را صرف شناخت مشتریان و شرکای تجاری خود کنید. روابط شخصی برای ایجاد اعتماد حیاتی است. صبر و وقت شناسی در جلسات نیز همینطور است که باید تا حد امکان از قبل انجام شود. انتظار می رود جلسات در یک اطلاعیه کوتاه لغو شود.

اولین جلسه یک امر بسیار مهم در آشنایی شماست که در آن شرکای احتمالی روسی شما تعیین می کنند که آیا شما معتبر هستید و ارزش بررسی بیشتر را دارید یا خیر. این ضروری است که نشان دهید چقدر با رقبای خود متفاوت هستید.

اغلب جلسات شامل یک دوره چت غیررسمی قبل از شروع بحث های تجاری واقعی است. ممکن است از شما دعوت شود که پروتکلی را امضا کنید، خلاصه ای از آنچه بعداً بحث شد.

اگرچه رسمی است، اما روس ها از معاشرت لذت می برند و این ممکن است بخشی از معاملات تجاری شما شود. اما بحث ها اغلب می توانند آهسته و مفصل باشند. روس ها اغلب معامله گران سختی هستند که سازش را نقطه ضعف می دانند. بسیاری از مفهوم موقعیت برد-برد قدردانی نمی کنند. داشتن اطلاعات فنی و کارشناسان در جلسات کاری کمک می کند. در دسترس بودن مطالب به زبان انگلیسی و روسی نیز مفید است. برای یادگیری زبان روسی وقت بگذارید زیرا بسیاری از آنها به خوبی انگلیسی صحبت نمی کنند.

تحقیق در مورد بازار روسیه نیازمند زمان و تعهد مالی جدی است. برخی از شرکت ها کاهش بازار به مناطق جغرافیایی متمایز را مفید دانسته اند: برای مثال، روسیه مرکزی، سیبری، روسیه شمال غربی و غیره.

ترس های زیادی در مورد بازار روسیه وجود دارد، از جمله اینکه دستمزد دریافت کنید. اما کارشناسان موافق هستند که این به ندرت یک مشکل است و حتی مواردی وجود دارد که مشتریان روسی اصرار دارند که قبل از تحویل کالا پس از ایجاد یک رابطه بلندمدت، مبلغ اولیه را پرداخت کنند.

دقت در تمام معاملات تجاری ضروری است. و همچنین ضروری است تصمیم بگیرید که چگونه به روسیه بفروشید، چه مستقیم یا از طریق نمایندگان یا توزیع کنندگان. موانع زبان اغلب داشتن یک نماینده روسی را ضروری می کند. همچنین هزاران انجمن تجاری روسیه وجود دارد که می تواند مفید باشد. گاهی اوقات سرمایه گذاری مشترک (mutual investment) با شرکت های روسی بهترین راه برای ادامه کار است.

ورود به بازار

صادرات به روسیه حدود 2.4 میلیارد پوند در سال است. تقاضا برای کالاهای غربی و تخصص وجود دارد. امیدوار کننده ترین بخش ها مهندسی پیشرفته، خدمات مالی، ICT، برق و انرژی، فرودگاه ها، ساخت و ساز، صنایع خلاق، راه آهن و آب هستند. با میزبانی روسیه از بازی‌های المپیک زمستانی 2014، فرصت‌هایی برای زیرساخت‌های ورزشی و تفریحی نیز وجود دارد.

روسیه همچنین دارای تعدادی از مناطق ویژه اقتصادی است که مزایایی را برای کسب و کارهایی که ترجیح می دهند در این مکان ها راه اندازی کنند، ارائه می دهد. این مناطق اغلب به کسب و کارهای غربی کمک می کنند تا بر مشکلات دسترسی به بازارهای روسیه غلبه کنند.

با این حال، برای صادرکنندگان بالقوه ضروری است که تحقیقات استراتژیک جامعی را در مورد فرصت‌ها با نگاهی به مواردی مانند نوع شرکت، تحویل و توزیع محصولات، برنامه‌های بازاریابی مؤثر و مهم‌تر از همه، شرایط محلی انجام دهند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 0
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 39
  • بازدید سال : 108
  • بازدید کلی : 877
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی