loading...

تولید و پخش مصالح ساختمانی مانامستر

بازدید : 18
سه شنبه 3 مرداد 1402 زمان : 9:26

بلوک AC دارای ابعاد معمولی 600 میلی متر طول در 200 میلی متر ارتفاع و محدوده عرض آنها بین 75 میلی متر تا 300 میلی متر و مقاومت فشاری 7.5 تا 10 مگاپاسکال، محدوده چگالی بین 550 تا 650 کیلوگرم بر متر مکعب، مقاومت در برابر آتش 2 تا 6 ساعت بسته به ضخامت، انقباض خشک شدن 0.04٪ و شاخص کاهش صدا 45 DB برای دیوار 200 میلی متر ضخامت. این مشخصات بلوک سبک ساختمانی هبلکس (AAC) است.

اندازه استاندارد بلوک AAC

اندازه استاندارد بلوک AAC دارای طول 600 میلی متر در ارتفاع 200 میلی متر است و ضخامت آنها از 75 میلی متر تا 300 میلی متر متغیر است، اکثر اندازه های اسمی معمولی استفاده شده 600 میلی متر × 200 میلی متر × 100 میلی متر (24 × 8 اینچ × 4 اینچ) برای دیوار ضخیم 4 اینچ است. و 600 میلی متر × 200 میلی متر × 200 میلی متر (24 اینچ × 8 اینچ × 8 اینچ) برای دیوار بلوک 8 اینچی استفاده می شود. این اندازه استاندارد بلوک AAC است.

وزن بلوک هبلکس (AAC)

وزن بلوک هبلکس (AAC) بسته به اندازه، چگالی و ترکیب مواد خام، معمولاً از 6 تا 20 کیلوگرم متغیر است، برای بلوک AAC ضخیم 3 اینچی حدود 6 تا 7 کیلوگرم وزن دارد، ضخامت 4 اینچ حدود 8 تا 9 کیلوگرم وزن دارد، 5 اینچ. ضخامت حدود 10 تا 11 کیلوگرم وزن دارد، ضخامت 6 اینچ وزن حدود 12 تا 13 کیلوگرم، ضخامت 7 اینچ وزن حدود 14 تا 15 کیلوگرم، ضخامت 8 اینچ وزن حدود 16 تا 17 کیلوگرم، ضخامت 9 اینچ با وزن حدود 18 تا 19 اینچ حدود 18 تا 19 کیلوگرم وزن دارد 20 تا 21 کیلوگرم

مزایا و خواص بلوک AAC

1) استفاده از بلوک های AAC در فرآیند ساخت و ساز آسان تر است و در زمان و همچنین هزینه برای پیمانکار و مالک صرفه جویی می کند. به دلیل وجود هوا در مخلوط بلوک های AAC و نور، در عین حال قوی به دلیل فرآیندی که از طریق آن ایجاد می شوند.

2) بلوک های AAC به طور یکنواخت ساخته می شوند و می توانند بر اساس نیاز در ساخت و ساز بریده و شکل داده شوند. عایق بیشتری در برابر گرما ایجاد می کند زیرا رسانای خوبی برای گرما نیستند. فناوری مورد استفاده در ایجاد بلوک‌های AAC این اطمینان را می‌دهد که بلوک‌ها در برابر آتش مقاوم هستند.

3) در مناطق ساخته شده به دلیل عرض کمتر دیوارها و روکش با 100/150 یا 200 میلی متر در مقابل در مورد سنگ تراشی آجری معمولی، سطح فرش بیشتری در دسترس است.

4) بازگشت سریع سرمایه به دلیل ساخت و ساز سریع، صرفه جویی در سیمان، هزینه نظارت بر ساخت فولاد، زمان ساخت، آب مورد نیاز برای ساخت و ساز، الوار مورد نیاز برای مرکز / کرکره و غیره.

5) کیفیت یکنواخت به دلیل تولید انبوه در کارخانه. به دلیل خواص عایق بالای بتن هوادهی اتوکلاو شده، صرفه جویی قابل توجهی در نصب و هزینه های مکرر واحدهای تهویه مطبوع وجود خواهد داشت.

6) بلوک های AAC سیمی بریده شده و دارای سطح صاف هستند. با توجه به این امر نیازی به گچ برای دیوارهای داخلی نیست و می توان مستقیماً بتونه و رنگ آمیزی انجام داد و در هزینه گچ کاری صرفه جویی کرد. با این حال، گچ کاری خارجی برای بلوک های AAC توصیه می شود.

7) به دلیل وزن سبک و مقاوم در برابر زلزله همچنین به راحتی کار می کند و بسیار عایق و نفوذ آب کمتر و سازگار با محیط زیست نیز مقاوم در برابر آتش و غیر قابل احتراق است.

برخی از معایب اصلی بلوک های AAC در زیر آورده شده است:

1) بلوک AAC مواد غیر باربر است، فقط در پارتیشن های دیواری قابل استفاده است.

2) بلوک AAC در طبیعت شکننده است، به این معنی که می تواند به راحتی شکسته شود. وجود فضاهای خالی باعث شکنندگی آن در طبیعت می شود.

3) جذب آب آنها بسیار بالاست. به این ترتیب انبساط آنها در جذب آب و انقباض بر روی از دست دادن رطوبت باعث ایجاد شکاف در ساختار می شود.

4) در صورت نصب در محیط های با رطوبت بالا، پرداخت های داخلی به نفوذپذیری بخار کم و پرداخت های بیرونی به نفوذپذیری بالا نیاز دارند.

5) تعداد بسیار کمی از پیمانکارانی که با AAC Block آشنایی دارند، اما اکنون روز به روز در حال افزایش است.

سخن آخر

میتوانید برای خرید و مقایسه انواع بلوک سبک ساختمانی به manamaster.com مراجعه کنید.

بازدید : 33
سه شنبه 3 مرداد 1402 زمان : 9:45

در زمان های امروزی که جهان به اهمیت حفظ محیط زیست پی می برد، بخش ساخت و ساز نیز شاهد پیشرفت های تکنولوژیکی از جمله استفاده از مصالح ساختمانی نوآورانه و پایدار بوده است. در اینجا برخی از مزایای آجر هبلکس آورده شده است:

مزایای بلوک های هبلکس چیست؟

کارایی بهتر و ساخت سریع تر

بلوک های AAC حدود 50 درصد سبک تر و 10 برابر بزرگتر از آجرهای سنتی هستند. این ویژگی منحصر به فرد نصب آسان را تسهیل می کند و انعطاف پذیری مورد نظر را می دهد که تنظیمات، برش، شکل دادن و غیره را بسیار آسان می کند. بلوک های هبلکس دارای اتصالات کمتر و ابعاد ثابت هستند، در نتیجه، سهولت تخمگذار را تضمین می کند و روند ساخت و ساز را سریعتر می کند. در نهایت، بلوک های سبک وزن حمل و نقل آسانی دارند که در مقایسه با هزینه های حمل و نقل آجرهای سنتی به صرفه جویی در هزینه های لجستیک و حمل و نقل کلی کمک می کند.

مقاوم در برابر زلزله

به طور کلی، ساختمان ها برای مقابله با نیروهای عمودی، مانند وزن خود و گرانش طراحی می شوند. با این حال، نیروهای افقی نیز وجود دارد، مانند نیروهای ناشی از زلزله. بلوک های AAC در طول فرآیند ساخت، استحکام بالایی به دست می آورند و به ساختار نهایی دوام می بخشند. بنابراین، سازه های ساخته شده با آجر AAC در مقایسه با سازه های با آجر معمولی قادر به تحمل بارهای لرزه ای بالاتری هستند.

عایق حرارتی و مصرف انرژی

این ماده حاوی محفظه های هوای کوچکی است و از هیدروژن برای کف کردن بتن استفاده می شود، بنابراین، خاصیت عایق حرارتی عالی به آن می دهد که اجازه می دهد دما در زمستان ها گرم و در تابستان خنک باشد. بنابراین، می تواند به طور قابل توجهی هزینه های تهویه مطبوع شما را تا حدود 25٪ کاهش دهد. بلوک های AAC در طول چرخه عمر خود از نظر انرژی کارآمد هستند، زیرا تولید آنها مصرف انرژی کمتری را شامل می شود.

مقاوم در برابر آتش

مواد بلوک هبلکس غیر قابل احتراق است و بسته به ضخامت بلوک و تا 1200 درجه سانتیگراد در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی تا 6 ساعت مقاومت در برابر آتش دارد. بنابراین، از نقطه نظر ایمنی آتش سوزی نیز اهمیت دارد.

پایدار و مقرون به صرفه

بلوک های AAC از مواد اولیه طبیعی و غیر سمی ساخته شده اند و فرآیند ساخت آنها حداقل ضایعات را ایجاد می کند. برخی از ضایعات یا برش های تولید شده را می توان بازیافت کرد یا در سنگدانه ها استفاده کرد. از آنجایی که از مواد غیر قابل تجزیه زیستی ساخته شده است، ساختمان را بادوام و پایدار می کند و از پوسیدگی یا کپک زدن جلوگیری می کند. علاوه بر این، بلوک های AAC سبک وزن، کم مصرف و نصب آسان، هزینه های نیروی کار را نیز به حداقل می رساند.

مقاومت فشاری بالا

میانگین مقاومت فشاری بلوک AAC 3 تا 5 N/mm2 است. بنابراین، بسیار قوی تر و بهتر از آجرهایی با همان تراکم است.

مقاوم در برابر آفات

بلوک های AAC از مواد معدنی تهیه می شوند که به محافظت از ساختار در برابر آفاتی مانند موریانه ها، جوندگان و غیره کمک می کند.

ضد صدا

ساختار سبک وزن و متخلخل بلوک های هبلکس باعث کاهش صدای بالا می شود. به همین دلیل متریال بلوک AAC در ساخت استودیوها، هتل ها، بیمارستان ها و ... کاربرد فراوانی دارد.

ضد رطوبت

رطوبت می تواند به شدت به یک سازه آسیب برساند. منافذ ماکرو داخل بلوک های AAC جذب کم آب را تضمین می کند. بنابراین، آنها محافظت بهتری در برابر رطوبت دارند.

وقتی صحبت از پروژه های ساختمانی در مقیاس کوچک می شود، آجرهای قرمز ممکن است هنوز اهمیت خود را پیدا کنند. با این حال، برای پروژه های مسکونی، تجاری و زیرساختی در مقیاس بزرگ، بلوک های AAC مزایای بیشتری را ارائه می دهند و نقش مهمی در کنترل آسیب های زیست محیطی ناشی از ساخت و ساز با استفاده از مصالح ساختمانی قدیمی دارند.

معایب بلوک هبلکس : چرا بلوک هبلکس در فونداسیون استفاده نمی شود؟

اگرچه بلوک‌های AAC به طور گسترده در واحدهای بنایی ساختمان‌های RCC بلند (بتن سیمانی مسلح) مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما در صورت استفاده برای سازه‌های باربر کوچک می‌توانند گران باشند. هنگام استفاده از بلوک های AAC، می تواند یکی از معایب آن باشد. با توجه به قیمت بالای بلوک AAC، خرید تعداد کمی بلوک برای چنین سازه‌هایی در مقایسه با سفارش به تعداد عمده برای پروژه‌های بزرگ هزینه بیشتری دارد. با این حال، این ماده سبک وزن است و بنابراین، کمتر به بار مرده کمک می کند و نیاز به فولاد سازه ای را می توان در سازه های قاب RCC به حداقل رساند. بنابراین، هنگامی که برای ساخت و سازهای بلند انتخاب می شود، می تواند در هزینه های ساخت و ساز صرفه جویی کند.

علاوه بر این، پایه های ستون در سازه های قاب RCC برای تحمل بار یک ساختمان طراحی شده است. در چنین سازه هایی پایه های RCC چیده شده اند که ستون های RCC بر روی آنها بالا می روند. تیرهای پایه در سطح پایه قرار می گیرند و بنایی بلوک هبلکس بر روی آن بلند می شود. بنابراین، نیازی به بنایی بلوک AAC بین ستون های زیر تیر پایه پایه DPC وجود ندارد. DPC یا دوره ضد رطوبت به موادی اطلاق می شود که در سطح زیرزمین برای محدود کردن جریان رطوبت از طریق دیوارها و کف استفاده می شود.

باربر برای سازه های کم ارتفاع استفاده می شود. ضخامت دیوارها و یافتن اندازه مناسب بلوک های AAC، جنبه های بسیار مهمی در مورد دیوارهای باربر است. علاوه بر این، قرار دادن این بلوک ها نیاز به تخصص دارد. مهم است که دیوارها توسط یک مهندس سازه واجد شرایط طراحی شوند.

همچنین می توانید با مراجعه به manamaster.com نسبت به بررسی اینکه مزایا و معایب بلوک هبلکس چیست؟ اطلاعات بیشتری کسب کنید.

بازدید : 36
سه شنبه 3 مرداد 1402 زمان : 10:00

مواد بتن هوادار خودکار (AAC) یا همان بلوک هبلکس در سال 1924 در سوئد توسعه یافت. این به یکی از پرمصرف ترین مصالح ساختمانی در اروپا تبدیل شده است و در بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان از جمله ایران نیز به سرعت در حال رشد است. میتوانید از تولید و پخش مصالح ساختمانی مانامستر بلوک هبلکس را خریداری کنید.

درباره بلوک هبلکس یا بلوک سبز

Green is Autocated Aeroted Concrete (AAC) یک محصول ساختمانی سبک وزن، باربر، عایق بالا و بادوام است که در طیف وسیعی از اندازه ها و مقاومت ها تولید می شود. بلوک هبلکس سبک وزن است و در مقایسه با آجرهای قرمز بلوک های هبلکس سه برابر سبک تر هستند.

به حداقل رساندن خسارات ناشی از زلزله

بلوک های هبلکس مصالح ساختمانی ایده آل برای ساخت ساختمان های مقاوم در برابر زلزله، ثابت و ایمن هستند. این سازه ها به دلیل ظرفیت باربری عالی، مقاومت فشاری و شکل پذیری بالا، بهتر می توانند در برابر لرزش و ضربه مقاومت کنند.

بلوک سبز الزامات قانونی منطقه لرزه نگاری IV و V را تأیید می کند.

به طور کلی، عملکرد لرزه ای بلوک های هبلکس زمانی که یک زلزله بزرگ در منطقه کوبه ژاپن در سال 1995 رخ داد، به وضوح نشان داده شد. ساختمان های ساخته شده از بلوک های هبلکس کمترین آسیب را متحمل شدند و همچنین اجازه انتشار سریع آتش را نمی دادند.

راندمان حرارتی فوق العاده

از آنجایی که بلوک سبز با عایق حرارتی برتر مشخص می شود، این بلوک ها قادر به حفظ دمای بهینه محیط هستند. هوای داخل در زمستان گرم و در تابستان خنک است. ساکنان در نهایت حدود 30 درصد در هزینه های AC صرفه جویی می کنند.

نکات کلیدی:

  • عدم نیاز به عایق کاری
  • سرعت انتقال حرارت پایین
  • برتر از سازه های چوبی و بنایی سنتی

نفوذ کم آب:

در مقایسه با آجرهای رسی معمولی، بلوک سبز دارای عملکرد مویرگی کمتری است که منجر به احتباس آب کمتری می شود. از این رو آب باران / رطوبت از بیرون به داخل نفوذ نمی کند. آنها به طور ایده آل برای مناطق با بارندگی شدید و رطوبت بالا مناسب هستند.

عایق صوتی بالاتر:

بلوک سبز به دلیل ساختار متخلخل ذاتی خود دارای خواص عایق صوتی شگفت انگیزی است. این آنها را به مصالح ساختمانی ایده آل برای ساخت و سازهای مسکونی و همچنین مناطق سکوت مانند بیمارستان ها، مدارس، سالن ها، استودیوها و غیره تبدیل می کند.

نکات کلیدی:

  • محافظ صوتی عالی بدون هزینه اضافی
  • از صداهای تحریک پذیر خارجی مانند ماشین آلات و تجهیزات محافظت می کند
  • حریم خصوصی و آرامش بیشتری را برای ساکنین ارائه می دهد

هنگامی که ایمنی مشکل است، بلوک سبز گرما را می گیرد

یکی از ویژگی های منحصر به فرد بلوک هبلکس این است که دارای آب به شکل کریستالی است که به عنوان یک هیت سینک عمل می کند و گرما را جذب کرده و آن را به بخار تبدیل می کند. ساختار بلوک سبز اجازه می دهد تا این بخار بدون ایجاد پوسته شدن سطح از آن خارج شود.

نکات کلیدی:

  • مقاومت عالی در برابر آتش
  • قابلیت مقاومت در برابر آتش از 2 ساعت تا 6 ساعت
  • عدم انتشار سموم/گازهای مضر هنگام وقوع آتش سوزی

مقاومت بهتر در برابر آفات

بلوک سبز از مواد معدنی و غیرقابل تجزیه زیستی ساخته شده است که اجازه نمی دهد موریانه ها / آفات در ساختار آن ساکن شوند یا رشد کنند.

سازگاری شگفت انگیز

بلوک سبز (Green Block) به دلیل ماهیت و ساختار ذاتی خود، انعطاف پذیری باورنکردنی را برای طراحی ساختمان به ارمغان می آورد، که به سادگی با مصالح سنتی امکان پذیر نیست.

نکات کلیدی

  • کارایی عملا بی نهایت
  • دستکاری بدون دردسر (اره، سوراخ کاری و غیره)
  • قابل تنظیم سریع و آسان میدان
  • بلوک ها بدون یا بدون دستگیره در دسترس هستند
  • ایده آل برای همه زمین ها و شرایط آب و هوایی - مرطوب، خشک، مرطوب و سرد

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 25
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 62
  • بازدید سال : 131
  • بازدید کلی : 900
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی