loading...

تولید و پخش مصالح ساختمانی مانامستر

کاشی های پرسلان می توانند استفاده های سنگین را تحمل کنند زیرا دارای حفره های هوای کمتری هستند. این ماده نسبتاً متراکم تر است و یکنواختی ایجاد می کند.

بازدید : 28
سه شنبه 3 مرداد 1402 زمان : 9:56

کفپوش جنبه مهمی از هر مکان است و نقشی حیاتی در ایجاد دکور و حال و هوا دارد. کاشی‌ها برای سال‌های متمادی انتخابی ارجح بوده‌اند، زیرا با کلاس به نظر می‌رسند و ظاهر منطقه را تقویت می‌کنند. کاشی های با کیفیت بالا ماندگاری بالایی دارند و در برابر ترافیک بیشتر مقاومت می کنند. بازارهای مدرن گزینه های زیادی برای کاشی در دسترس دارند و مردم می توانند به راحتی یکی را بر اساس ترجیحات خود انتخاب کنند. کاشی های پرسلان می توانند استفاده های سنگین را تحمل کنند زیرا دارای حفره های هوای کمتری هستند. این ماده نسبتاً متراکم تر است و یکنواختی ایجاد می کند. بسیاری از مردم به فکر خرید کاشی‌های کف پرسلان هستند اما می‌خواهند بینش کاملی نسبت به مزایا و معایب داشته باشند.

در زیر یک راهنمای جامع در مورد استفاده از کاشی های کف پرسلان ارائه می دهیم و برخی از مزایا و معایب نصب آنها را ذکر می کنیم:

مزایای استفاده از کاشی های کف پرسلان

کفپوش کاشی پرسلان مزایای متعددی دارد که برخی از آنها به شرح زیر است:

تعمیر و نگهداری کم

تعمیر و نگهداری کف می تواند کار سخت و مستمری باشد. زندگی مدرن شلوغ است و مردم را در طول روز مشغول نگه می دارد. کاشی های پرسلان برای نگهداری ساده هستند و نیازی به انجام کارهای سخت از سوی ساکنان ندارند. اکثر مردم کاشی‌ها را در آشپزخانه یا حمام نصب می‌کنند و جلوگیری از لکه‌های آب در این قسمت‌ها سخت است. خوشبختانه کاشی‌های تمام پرسلان نیاز به دست‌مال‌کشی دارند و لکه‌ها پاک می‌شوند.

فوق العاده بادوام

کف باید دارای سطح سختی باشد که بتواند ترافیک سنگین را تحمل کند. یکی دیگر از مزایای کاشی پرسلان این است که در برابر استفاده مقاوم است و نیازی به تعویض زیاد ندارد. برداشتن کاشی‌ها می‌تواند یک فرآیند سخت باشد، زیرا گاهی اوقات کاشی‌ها ممکن است سرسخت باشند. کارگران باید اسکنه را به سختی با چکش از یک زاویه برانند و آن را خارج کنند. برخی از کاشی ها به ذرات ریز شکسته می شوند و پاک کردن سطح نیز یکی دیگر از کارهای اضافه شده است. فرآیند تولید کاشی های پرسلان، آن را در مقایسه با سطوح دیگر، به ماده ای محکم و بادوام تبدیل می کند. کاشی‌های پرسلان از ذرات ریز خاک رس، فلدسپات و ماسه آسیاب شده تشکیل شده‌اند و پختن مخلوط در دمای بالا آن را به یک ماده بادوام تبدیل می‌کند. یک گزینه عاقلانه این است که به جای جستجوی موارد غیرحرفه ای از خدمات حرفه ای معتبر نصب کاشی استفاده کنید. کاشی های پرسلان در برابر شکستگی مقاوم بوده و به سرعت از بین نمی روند. از این رو، آنها برای بسیاری از خانواده ها انتخاب ارجح هستند.

انواع مختلف

کاشی‌های پرسلان در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی هستند و افراد می‌توانند به راحتی یکی از آن‌ها را با توجه به دکوراسیون مکان انتخاب کنند. برخی از طرح ها توهمی از سنگ مرمر، گرانیت، سنگ آهک یا حتی کفپوش چوبی را به وجود می آورند. سنگ مرمر یکی دیگر از موادی است که طرح های متفاوتی را ارائه می دهد. سنگ مرمر یک ماده گران قیمت کفپوش است و نیاز به پرداخت منظم دارد. از این رو، یک آیتم پرهزینه و با نگهداری بالا است. در حالی که سایه‌ها و طرح‌های منحصربه‌فرد کاشی‌های پرسلان در بازار موجود است، مردم می‌توانند با نصب کاشی‌های پرسلان مختلف، ظاهری شیک به خانه‌های خود ببخشند.

پاک شوندگی راحت

مهمترین مزیت این است که کاشی پرسلان مانند سایر مواد دارای باکتری نیست. مردم می توانند آنها را یک بار در روز تمیز کنند و آنها خوب هستند. پرسلن دارای کیفیت مقاوم در برابر لکه است و اگر افراد بلافاصله مایع یا سایر کثیفی ها را پاک کنند، کاشی ها به همان اندازه تازه می مانند.

معایب استفاده از کاشی های کف پرسلان

برخی از معایب کاشی های پرسلان به شرح زیر است:

نصب سخت

فرآیند نصب کاشی های نوع پرسلان پیچیده است و مستلزم هوشیاری نصابان کاشی است. از آنجایی که این ماده متراکم است، حمل و نقل آن سنگین است. نصب کنندگان کاشی باید در حین اندازه گیری و انجام برش و نصب کوشا باشند. استفاده نادرست از طرف آنها ممکن است به آنها نیاز داشته باشد که تلاش بیشتری انجام دهند، زیرا ممکن است کاشی را در موقعیت اشتباه قرار دهند. برداشتن کاشی و قرار دادن کاشی دیگر می تواند کار وقت گیر و اضافه ای باشد. سطح مهارت بالاتری برای نصب مورد نیاز است زیرا کفپوش کاشی پرسلان بیشتر از مبلمان کف معمولی طول می کشد.

هزینه بالا

کاشی های پرسلان (porcelain tiles) در مقایسه با سایر مواد می توانند روی جیب سنگین باشند. افراد با بودجه محدود اغلب ظروف پرسلان را خارج از محدوده خود می بینند. با توجه به دوام آن، ممکن است در دراز مدت سرمایه گذاری خوبی باشد.

سخت دریل کردن

پرسلن یک ماده لغزنده است و کارگران باید در هنگام کار با مواد محتاط باشند. علاوه بر این، سنگین است و نیاز به تلاش بیشتری در برش و حفاری دارد. از آنجایی که از مواد طبیعی تشکیل شده است، دادن یک شکل خاص به پرسلان دشوار است. یک تیم متخصص خوب برای نصب کفپوش کاشی پرسلان بسیار مهم است که اغلب هزینه بیشتری برای مردم دارد.

نتیجه

پرسلن به عنوان یک ماده بادوام در نظر گرفته می شود زیرا مخلوطی از خاک رس از ذرات ریز است. تولیدکنندگان این ذرات را در دماهای بالا شلیک می‌کنند، که باعث می‌شود پرسلان سطحی کمتر متخلخل باشد. این فرآیند منجر به مواد متراکم تر، قابل توجه تر و بادوام تر می شود. کاشی‌های پرسلان در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وجود دارند و افراد را قادر می‌سازند تا مواد مورد علاقه خود را تصور کنند.

کاشی ها مزایا و معایبی دارند، اما دوام و نگهداری کم، کاشی های پرسلان را به انتخابی ارجح تبدیل می کند.

پیشنهاد ویژه برای مشکل دریل کردن سخت این کاشی، استفاده از دستگاه فارسی ‌بر کاشی و سرامیک موجب می‌شود تا این فرایند به‌ سادگی صورت پذیرد. دستگاه فارسی ‌بر کاشی و سرامیک عنوان سیستمی است که از آن به‌ منظور برش ‌دهی به انواع کاشی و سرامیک و سنگ استفاده می‌کنند. دلیل اصلی برای فارسی بر کردن کاشی‌ها و سرامیک‌ها، حذف لبه‌های این مصالح است. انجام این فرآیند باعث می‌شود تا نمای ظاهری کاشی‌ها و سرامیک‌ها پس‌ از فرایند نصب، زیبایی بیشتری پیدا کند‌.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 13
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 50
  • بازدید سال : 119
  • بازدید کلی : 888
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی