loading...

تولید و پخش مصالح ساختمانی مانامستر

بلوک سبک یکی از مصالح نوین است که به دلیل وزن پایین و مقاومت بالا توانسته در بین افراد مختلف و ساختمان سازان نیز جایگاه ویژه برای خود بوجود آورد

بازدید : 18
سه شنبه 3 مرداد 1402 زمان : 9:26

بلوک AC دارای ابعاد معمولی 600 میلی متر طول در 200 میلی متر ارتفاع و محدوده عرض آنها بین 75 میلی متر تا 300 میلی متر و مقاومت فشاری 7.5 تا 10 مگاپاسکال، محدوده چگالی بین 550 تا 650 کیلوگرم بر متر مکعب، مقاومت در برابر آتش 2 تا 6 ساعت بسته به ضخامت، انقباض خشک شدن 0.04٪ و شاخص کاهش صدا 45 DB برای دیوار 200 میلی متر ضخامت. این مشخصات بلوک سبک ساختمانی هبلکس (AAC) است.

اندازه استاندارد بلوک AAC

اندازه استاندارد بلوک AAC دارای طول 600 میلی متر در ارتفاع 200 میلی متر است و ضخامت آنها از 75 میلی متر تا 300 میلی متر متغیر است، اکثر اندازه های اسمی معمولی استفاده شده 600 میلی متر × 200 میلی متر × 100 میلی متر (24 × 8 اینچ × 4 اینچ) برای دیوار ضخیم 4 اینچ است. و 600 میلی متر × 200 میلی متر × 200 میلی متر (24 اینچ × 8 اینچ × 8 اینچ) برای دیوار بلوک 8 اینچی استفاده می شود. این اندازه استاندارد بلوک AAC است.

وزن بلوک هبلکس (AAC)

وزن بلوک هبلکس (AAC) بسته به اندازه، چگالی و ترکیب مواد خام، معمولاً از 6 تا 20 کیلوگرم متغیر است، برای بلوک AAC ضخیم 3 اینچی حدود 6 تا 7 کیلوگرم وزن دارد، ضخامت 4 اینچ حدود 8 تا 9 کیلوگرم وزن دارد، 5 اینچ. ضخامت حدود 10 تا 11 کیلوگرم وزن دارد، ضخامت 6 اینچ وزن حدود 12 تا 13 کیلوگرم، ضخامت 7 اینچ وزن حدود 14 تا 15 کیلوگرم، ضخامت 8 اینچ وزن حدود 16 تا 17 کیلوگرم، ضخامت 9 اینچ با وزن حدود 18 تا 19 اینچ حدود 18 تا 19 کیلوگرم وزن دارد 20 تا 21 کیلوگرم

مزایا و خواص بلوک AAC

1) استفاده از بلوک های AAC در فرآیند ساخت و ساز آسان تر است و در زمان و همچنین هزینه برای پیمانکار و مالک صرفه جویی می کند. به دلیل وجود هوا در مخلوط بلوک های AAC و نور، در عین حال قوی به دلیل فرآیندی که از طریق آن ایجاد می شوند.

2) بلوک های AAC به طور یکنواخت ساخته می شوند و می توانند بر اساس نیاز در ساخت و ساز بریده و شکل داده شوند. عایق بیشتری در برابر گرما ایجاد می کند زیرا رسانای خوبی برای گرما نیستند. فناوری مورد استفاده در ایجاد بلوک‌های AAC این اطمینان را می‌دهد که بلوک‌ها در برابر آتش مقاوم هستند.

3) در مناطق ساخته شده به دلیل عرض کمتر دیوارها و روکش با 100/150 یا 200 میلی متر در مقابل در مورد سنگ تراشی آجری معمولی، سطح فرش بیشتری در دسترس است.

4) بازگشت سریع سرمایه به دلیل ساخت و ساز سریع، صرفه جویی در سیمان، هزینه نظارت بر ساخت فولاد، زمان ساخت، آب مورد نیاز برای ساخت و ساز، الوار مورد نیاز برای مرکز / کرکره و غیره.

5) کیفیت یکنواخت به دلیل تولید انبوه در کارخانه. به دلیل خواص عایق بالای بتن هوادهی اتوکلاو شده، صرفه جویی قابل توجهی در نصب و هزینه های مکرر واحدهای تهویه مطبوع وجود خواهد داشت.

6) بلوک های AAC سیمی بریده شده و دارای سطح صاف هستند. با توجه به این امر نیازی به گچ برای دیوارهای داخلی نیست و می توان مستقیماً بتونه و رنگ آمیزی انجام داد و در هزینه گچ کاری صرفه جویی کرد. با این حال، گچ کاری خارجی برای بلوک های AAC توصیه می شود.

7) به دلیل وزن سبک و مقاوم در برابر زلزله همچنین به راحتی کار می کند و بسیار عایق و نفوذ آب کمتر و سازگار با محیط زیست نیز مقاوم در برابر آتش و غیر قابل احتراق است.

برخی از معایب اصلی بلوک های AAC در زیر آورده شده است:

1) بلوک AAC مواد غیر باربر است، فقط در پارتیشن های دیواری قابل استفاده است.

2) بلوک AAC در طبیعت شکننده است، به این معنی که می تواند به راحتی شکسته شود. وجود فضاهای خالی باعث شکنندگی آن در طبیعت می شود.

3) جذب آب آنها بسیار بالاست. به این ترتیب انبساط آنها در جذب آب و انقباض بر روی از دست دادن رطوبت باعث ایجاد شکاف در ساختار می شود.

4) در صورت نصب در محیط های با رطوبت بالا، پرداخت های داخلی به نفوذپذیری بخار کم و پرداخت های بیرونی به نفوذپذیری بالا نیاز دارند.

5) تعداد بسیار کمی از پیمانکارانی که با AAC Block آشنایی دارند، اما اکنون روز به روز در حال افزایش است.

سخن آخر

میتوانید برای خرید و مقایسه انواع بلوک سبک ساختمانی به manamaster.com مراجعه کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 14
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 51
  • بازدید سال : 120
  • بازدید کلی : 889
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی