loading...

تولید و پخش مصالح ساختمانی مانامستر

کاشی های سرامیکی دارای سطح سخت و محکمی هستند که کثیفی، گرد و غبار، گرده یا سایر مواد آلرژی زا را جذب نمی کند یا روی آن نگه نمی دارد

بازدید : 22
سه شنبه 3 مرداد 1402 زمان : 9:15

کاشی های سرامیکی دارای سطح سخت و محکمی هستند که کثیفی، گرد و غبار، گرده یا سایر مواد آلرژی زا را جذب نمی کند یا روی آن نگه نمی دارد. این به این دلیل است که کاشی‌های سرامیکی از مواد سرامیکی غیرقابل نفوذ در برابر آب ساخته شده‌اند. اگر هر یک از این ذرات گرد و غبار یا کثیفی روی یک کف سرامیکی فرود بیاید، به راحتی روی سطح صاف کف قابل مشاهده خواهد بود و می توان آن را با یک پاک کننده یا اسفنج مرطوب پاک کرد.

این کمک می کند تا هوا از مواد تحریک کننده پاک شود، که برای ایمن نگه داشتن هوا برای افرادی که از آسم و آلرژی رنج می برند مفید است. اگر قصد خرید سرامیک کف را دارید می توانید سرامیک کف خود را از تولید و پخش مصالح ساختمانی مانامستر خریداری کنید

نگهداری و تعمیر

کاشی های سرامیکی لعابدار، که دارای یک لایه رویی محافظ ضخیم هستند که آنها را در برابر آب و بیشتر لکه ها غیرقابل نفوذ می کند، تمیز کردن سرامیک کف را آسان می کند. کاشی و سرامیک برای استفاده در مناطق مرطوب مانند حمام و آشپزخانه ایده آل است. توانایی کاشی در مقاومت در برابر رطوبت، آن را به گزینه ای عالی برای استفاده به عنوان کفپوش در مناطق مرطوب مانند آشپزخانه، حمام و حتی اتاق های خشکشویی تبدیل می کند. تمام کثیفی ها، لکه ها و مایعات روی سطح نگهداری می شوند که به راحتی پاک یا پاک می شوند.

تعمیر و نگهداری به سادگی جارو کردن یا جاروبرقی با یک برس نرم برای پاک کردن کثیفی و سایر زباله های شل از کف است. این یک راه خوب برای تمیز نگه داشتن سرامیک کف است. در صورتی که لکه‌های سرسخت جاسازی شوند، می‌توانید تقریباً از هر پاک‌کننده استحکام صنعتی روی ناحیه آسیب‌دیده استفاده کنید بدون اینکه به مواد آسیبی وارد شود.

به غیر از کاشی های سرامیکی لعابدار، کاشی های سرامیکی بدون لعاب نیز مانند کاشی کلاسیک سالتیلو وجود دارد. اکثر کاشی های سرامیکی کف لعابدار هستند. این سطح باید درزبندی شود تا از جذب مایعات و تغییر رنگ لکه ها جلوگیری شود. به علاوه، هر دوغاب کاشی در برابر لکه ها و رطوبت آسیب پذیر است مگر اینکه به طور منظم آب بندی شود.

در مقایسه با سایر مواد کفپوش، سرامیک بسیار ماندگار است و به سختی شکسته می شود. اگر به درستی از آن مراقبت شود، سرامیک کفی که به خوبی نصب شده باشد می تواند چندین دهه یا حتی قرن ها دوام بیاورد. حتی اگر یک کاشی در اثر ضربه شدید شکسته شود، تعویض آن آسان است.

طرح

تولیدکنندگان کالاهای سرامیکی می‌توانند از روش‌های تولید فعلی برای تولید محصولاتی استفاده کنند که می‌توانند به روش‌های مختلف چاپ یا برجسته شوند. کاشی‌های جامد را می‌توان در الگوهای مختلف چید و با طرح‌ها و نقوش منحصربه‌فرد بر آن تأکید کرد. آنها همچنین می توانند مانند سایر مواد مانند انواع مختلف چوب یا سنگ های طبیعی چاپ شوند. خود کاشی ها را می توان تراش داد و به شکل تخته، مثلث و مستطیل درآورد.

نصب و راه اندازی

نصب کاشی و سرامیک یک فرآیند کار فشرده و گاهی دشوار است. در مقایسه با وینیل یا لمینت، کاشی برای افرادی که انجام می‌دهند، کاربر پسند نیست، اما هنوز هم امکان نصب آن وجود دارد. تخته سیمانی که به آن "پشتیبان کاشی" نیز می‌گویند، ماده‌ای است که قبل از نصب کاشی‌های کف بر روی کف‌های چوبی موجود اعمال می‌شود.

این یک اضافی غیر ضروری است که فقط زمان، هزینه و تلاش پروژه را افزایش می دهد. پس از استفاده از چسب نازک ساخته شده از سیمان، کاشی ها در جای خود روی تخته پشتی قرار می گیرند و سپس دوغاب روی اتصالات اعمال می شود

کاشی های کف، به ویژه کاشی های سرامیکی، می توانند بسیار سنگین باشند. برای جلوگیری از ترک خوردن آنها، یک کف با قاب مناسب لازم است. به همین دلیل، کاشی ممکن است بهترین گزینه برای نصب در طبقات بالا یا طبقاتی با ساختار کف نامناسب نباشد.

آسایش و راحتی

سختی فوق العاده سرامیک باعث می شود که نگهداری آن بسیار کم باشد و تمیز کردن آن آسان باشد. متأسفانه، این نیز ایستادن را دشوار و ناخوشایند می کند. بر خلاف کف‌های ارتجاعی، نصب لایه‌های زیرین هیچ کمکی به بهبود راحتی سرامیک‌های سخت نمی‌کند. با توجه به این موضوع، بعید به نظر می‌رسد که این مواد برای استفاده در محیط‌هایی که انتظار می‌رود افراد برای مدت طولانی بایستند مناسب باشند. ظرفی که در آشپزخانه روی سطح سختی ریخته می شود به دلیل سختی سطح احتمال شکستگی بیشتری دارد. در نتیجه، افرادی که بیشتر مستعد سقوط هستند، مانند کودکان کوچکتر یا افراد مسن، ممکن است در مناطقی که چقرمگی کاشی و سرامیک شایع است، در معرض خطر باشند.

سختی سرامیک را می توان با استفاده از فرش های پرتابی و فرش های سطحی کاهش داد، به خصوص در مکان های پرتردد که افراد برای مدت طولانی می ایستند، مانند آشپزخانه.

همه کاشی‌ها در زمستان به‌طور ناخوشایندی سرد می‌شوند، اگرچه برخی از آن‌ها در حفظ گرما بهتر از بقیه هستند. کسانی که تصمیم می گیرند در ماه های سردتر با پای برهنه به داخل خانه بروند، ممکن است این بیداری نسبتاً ناخوشایند باشد. فقط گرمایش از کف، یا تشک های برقی که مستقیماً زیر کاشی قرار می گیرند یا گرمایش تابشی نصب شده در زیر سرامیک کف، می تواند ناراحتی ناشی از راه رفتن با پای برهنه در سرامیک کف کاشی سرد را کاهش دهد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 16
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 53
  • بازدید سال : 122
  • بازدید کلی : 891
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی