loading...

تولید و پخش مصالح ساختمانی مانامستر

بازدید : 3
پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 زمان : 10:20

در دهه های اخیر با گسترش صنعت ساختمان و تلاش برای بهبود عملکرد و کارایی ساختمان ها،مصالح و تکنولوژی های جدیدی نیز وارد این صنعت شده است.یکی از این مصالح بلوک هبلکس می باشد.بلوک هبلکس یا همان بلوک سبک ساختمانی با ویژگی های خاص خود به یک جایگاه ویژه در صنعت ساختمان دست پیدا کرده است.

بلوک هبلکس چیست؟

در جواب به سوال بلوک هبلکس چیست می توان گف بلوک هبلکس از دسته بلوک های سیمانی سبک می‌باشد که از ترکیب سیمان، ماسه سیلیسی، پودر آلومینیوم، آهک و آب تشکیل می شوند که کاربرد زیادی دارد و امروزه به یکی از مصالح محبوب در صنعت ساخت و ساز تبدیل شده است.

ویژگی های بلوک هبلکس

بلوک هبلکس همانطور که گفته شد به دلیل ویژگی های خاص خودش مورد توجه معماران و مهندسان قرار گرفته است که در ادامه به برخی از ویژگی های آن اشاره می کنیم:

1.وزن سبک:

از مهم ترین ویژگی های بلوک هبلکس می توان به وزن پایین آن اشاره کرد. بلوک های هبلکس در مقایسه با بلوک های ساختمانی دیگر وزن کمتری دارد و در سبک سازی ساختمان ها نقش بسزایی دارد.

2.عایق صوتی:

بلوک های هبلکس به دلیل وجود هوای خالی در خود دارای عایق صوتی مناسب هستند و انتقال صدا را به حداقل رسانده اند.از این بلوک می توان در اجرای دیوار ها به منظور کاهش صدا در ساختمان استفاده کرد.

3.مقاومت در برابر زلزله:

وزن سبک بلوک های هبلکس باعث شده تا آن ها مقاومت خوبی در برابر زلزله داشته باشند و همچنین با سبک سازی ساختمان ایمنی ساکنان در برابر زلزله را افزایش می دهند.

4.عایق حرارت و سرما:

بلوک های هبلکس با توجه به ساختار متخلخل خود عایق خوبی در برابر سرما و حرارت هستند و نفوذ هوا به داخل ساختمان را به حداقل رسانده‌اند.

5.مقاومت در برابر آتش سوزی:

انتقال گرما در بلوک های هبلکس با سرعت بسیار پایینی صورت می گیرد و در هنگام آتش سوزی نقش بسزایی در جلوگیری از انتقال حریق به ساختمان دارد.

طرز تولید بلوک هبلکس

طرز تهیه بلوک هبلکس در کارخانه به صورت زیر است:

1.مخلوط مواد اولیه:

مواد اولیه بلوک هبلکس که شامل سیمان،سیلیس،پودر آلومینیوم،آهک و آب می شود را باهم مخلوط می کنند.

2.شکل دهی:

دوغاب ایجاد شده از ترکیب مواد اولیه بتن را در قالب های دستگاه می ریزند و به ماشین برش منتقل می شوند و در آنجا بلوک های هبلکس را با ابعاد دلخواه برش می دهند.

3.خشک کردن:

بلوک‌های هبلکس بعد از تولید برای خشک شدن کامل و افزایش استحکام، در محیط‌های خشک‌کننده مخصوص قرار می‌گیرند. این محیط‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که رطوبت را از بلوک‌ها به طور کامل و یکنواخت خارج کنند.

4.کنترل کیفیت:

بلوک های هبلکس پس از خشک شدن برای اطمینان از کیفیت و انطباق با استاندارد های تعیین شده، تحت کنترل کیفیت قرار می‌گیرند. کنترل کیفیت شامل مراحل مختلفی مانند اندازه گیری ابعاد، تست مقاومت، بررسی ظاهری، تست جذب آب و … می‌باشد.

5.بسته بندی:

بلوک هایی که تست کنترل کیفیت را به خوبی پشت سر گذاشته اند،بسته بندی و آماده ارسال به مقصد خود می شوند.

مزایای استفاده از بلوک هبلکس

بلوک های هبلکس مزایای زیادی نسبت سایر بلوک های ساختمانی دارند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

1.افزایش سرعت اجرا:

بلوک های هبلکس به دلیل ابعاد بزرگ و وزن سبکی که دارند باعث افزایش سرعت ساخت و ساز می شوند.

2.حمل و نقل آسان:

وزن سبک و جنس بلوک های هبلکس حمل و نقل را آسان و هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهد.همچنین شکستگی و خرابی در حمل نقل را به حداقل می رساند.

3.کاهش هزینه کارگر:

افزایش سرعت اجرا در بلوک های هبلکس باعث کاهش هزینه های کارگر می شود.

4.جلوگیری از هدر رفت انرژی:

با توجه به عایق بودن بلوک های هبلکس و جلوگیری از نفوذ هوا به داخل ساختمان به هدر رفت انرژی کمک می کنند و همچنین هزینه های ناشی از مصرف انرژی را کاهش می دهند.

5.سازگاری با محیط زیست:

بلوک های هبلکس که به بلوک های سبز نیز شناخته می شوند،سازگاری خوبی با محیط زیست دارند و اضافی بلوک ها قابل بازیافت و استفاده دوباره هستند.

قیمت بلوک هبلکس

به طور کلی،قیمت بلوک هبلکس در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی به دلیل ویژگی هایی که دارد بالاتر است.اما قیمت بلوک های هبلکس نیز ثابت نیست و به عوامل مختلفی مانند شرایط بازار،کیفیت بلوک،منطقه جغرافیایی و …. بستگی دارد.

نتیجه گیری

در این مقاله با بلوک هبلکس آشنا شدید.بلوک های هبلکس با کاربری ها متعدد و ویژگی ها منحصر به فردی که دارند،به یک جزء کلیدی در صنعت ساختمان تبدیل شده اند و از آنجایی که با محیط زیست سازگاری دارند به عنوان گزینه پایدار نیز شناخته می شوند و استفاده از آن میتواند به بهبود عملکرد ساختمان و ایمنی ساکنان آن کمک کند.

گروه بازرگانی تولید و پخش مصالح ساختمانی مانا‌مستر ارائه دهنده انواع بلوک های هبلکس در ابعاد مختلف می باشد. شما میتوانید برای خرید بلوک هبلکس یا همان بلوک گازی aac به وب سایت مانامستر مراجعه کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 84
  • بازدید کلی : 853
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی